Pigeon Island

Dnešek byl dnem výletním! Vyrazili jsme jednou z lodiček na blízký ostrůvek Pigeon Island. Ostrov je žulový, obklopený korály. Cesta malým člunem po vlnách byla docela skákavá, ale jinak rychlá a v pohodě. Na ostrově nám zkontrolovali povolení ke vstupu do národního parku, nechali jsme si vysvětlit, kam můžeme, vzali jsme brýle a šnorchly a vyrazili do vody.

2.3. pondělí
Vybavení si vezeme, ještě se nám bude hodit. Fotky z venku jsou pěkné, počasí bylo nádherné, ale to co bylo vidět pod vodou bylo úžasné. Shodli jsme se, že je to jak plavání v akváriu. Nějaké barevné rybky jsem viděl už v Ekvádoru, ale tady jich bylo daleko víc. Místy hejna stejných, jednou za čas nějaká zvláštní. Ve vodě jsme byli dvakrát, na obou stranách ostrova a vždy něco přes hodinu. Voda je teplá, na mělčině u břehu je ještě teplejší. Ani po hodině ve vodě člověku není zima. Na mělčinách, hlavně jihozápadně od ostrova byla pole korálů – jak husté větvičky srnčího paroží. Na této straně jsme také viděli několik žraloků (Reef Shark) až 1,5m dlouhých. Už jsme skoro vzdávali hledání želvy a vraceli se, když se jedna přece jen objevila. Docela velká, snad 70 cm na délku. Probírala se větvičkami korálů a něčím se krmila. Pozorovali jsme ji dlouhou chvíli. Při jednom okukování trochu z blízka se nechala vyrušit, zvedla se ode dna a vyplavala se nadechnout. Viděli jsme ji i vykouknout dvakrát hlavičkou nad hladinu. Pak se zase spustila ke dnu a pokračovala v jídle. Vrátili jsme se zpět k přístavišti a konečně vylezli z vody. Byli jsme na ostrově do odpoledních hodin. Nával návštěvníků uprostřed dne už dávno opadl, zbývalo nás už jen několik. Zavolali jsme si našeho lodníka a nechali se odvézt zpět na pevninu.
Perličkou je, že jsme na ostrově hned ráno potkali kluka a holku z Čech. Byli tam také až do odpoledne a měli s sebou malou vodotěsnou kamerku GoPro. Vyměnili jsme si maily, a když jim podvodní záběry vyjdou, něco nám pošlou. (Na to však nedošlo, po návratu jsme se dozvěděli, že na konci pobytu kamerku se všemi fotkami utopili.)
Cesta zpět proběhla ještě rychleji než na ostrov. Loď dokázala jet často ve skluzu a během chvilky jsme skoro vyskočili (i s lodí) na břeh.
Večer jsme se ještě rozloučili s mořem a pláží a zítra nastává změna prostředí – vyrážíme časně ráno vlakem do vnitrozemí. Dnes nám ještě zbývá zabalit se.